کد خبر: 1209723
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبرداد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی تقاطع غیر همسطح راهجرد خبر داد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث پل در سه راهی خرازان شهرستان تفرش با استفاده از ۳۰ باکس بتنی پیش ساخته شروع شده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده تقاطع غیرهمسطح راهجرد در محور اراک- سلفچگان که به نوعی ورودی شهرستان آشتیان محسوب می شود، در سنوات گذشته دارای پیشرفت فیزیکی ۵ درصدی بوده ولی با اقدامات صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده در یک سال اخیر، پیشرفت فیزیکی پروژه به ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل راهداری استان مرکزی با بیان اینکه برای احداث این تقاطع ۹ ابنیه احداث شده که یکی پل اصلی و ۸ پل مختلف برای هدایت آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است، افزود: عملیات ساخت پل و ابنیه‌ها به اتمام رسیده و بعد از نوروز ۱۴۰۳ عملیات اجرای مسیرهای دسترسی (رمپ و لوپ‌ها) شروع خواهد شد، اعتبار اجرایی این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال است.

جهانی با اشاره به مطالبه مردم در خصوص تعریض محور کمیجان، ساروق، آهنگران و اراک بیان کرد: این محور از سه راهی آهنگران به سمت ساروق و در ادامه به شهر کمیجان حدود ۵۴ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی تعریض این محور۱۰ درصد بوده که بحمدالله طی ۲ سال اخیر با توجه به قراردادهای مختلف به صورت مقطعی در اجرای کار با پیمانکاران منعقد شد و از ۵۴ کیلومتر آن ۴۶ کیلومتر تعریض شده است.

وی ادامه داد: البته برای تعریض این محور فقط زیرسازی و آسفالت انجام نداده‌ایم، بلکه حدود ۳۲ دستگاه انواع پل در طول این محور از ۲ طرف نیازمند تعریض بودند که بخشی از آن‌ها توسط پیمانکار و بخشی نیز به جهت تسریع در روند اجرا به صورت امانی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کمیجان صورت گرفت.

وی افزود: این پروژه در صورت فراهم بودن شرایط جوی مناسب تا پایان سال به اتمام می رسد در غیر این صورت، بعد از ایام نوروز آسفالت این محور تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. ضمن آنکه بر اساس موافقت سازمان راهداری پس از تکمیل زیرسازی، تعریض و دیگر اقدامات روکش آسفالت آن نیز به طور کامل اجرا می شود که البته هم اینک بخشی از آن انجام شده است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در گردنه وفس شهرستان کمیجان نیز نقاط حادثه خیزی داشتیم که رفع خطر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مهمترین رسالت و خط قرمز سازمان را ایمن سازی راه‌های مواصلاتی کشور عنوان کرد و بیان کرد: همکاران ما در ادارات سطح استان برای انجام فعالیت‌های راهداری در راستای افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز به طور روزانه به سطح جاده‌ها اعزام می‌شوند؛ علاوه بر اجرای نقاط حادثه خیز مصوب، اقداماتی به صورت جاری انجام می‌دهیم تا بتوانیم ایمنی را برای مردم به ارمغان بیاوریم تا از حوادث جاده‌ای کاسته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار